26 feb. 2015

Garn från Garnaffären


Jag var sugen på att beställa garn på nätet, mest för att testa. Egentligen har jag ett behov av att få känna, klämma och lukta på garn innan jag köper, men de garner som jag redan känner till kan jag ju beställa online.

Garnaffären, fick bli första försökskanin. Det fungerade alldeles utmärkt. Jag fick snabbt ett mail om att leveransen var skickad, men sedan dröjde det ett tag innan paketet nådde mig. Tydligen hade brevbäraren haft det med sig och försökt trycka ner i brevlådan. När inte det gick fick jag dagen efter ett sms om att hämta det själv. Nåja. Det var ju ingen panik.

Jag hade beställt DROPS Alaska i flera mysiga färger och jag blev direkt sugen på att sticka ett par korta sockor till i det garn som var ämnat åt mönstret. Men som vanligt kan jag inte följa mönster helt. Måste ändra lite här och där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar